10 powodów, aby skusić się na porcję brokułu

Krzywicie się na widok zielonych warzyw?

Zielona zupa krem, może nie wygląda apetycznie, ale za to ma wiele właściwości odżywczych i bardzo korzystnie wpływa na nasze zdrowie.

Nie wierzycie?

Oto 10 powodów, dla których warto jeść brokuł!

 

 

  1. Brokuł to istna pigułka witaminowa – zawiera wapń, fosfor, żelazo, siarkę, potas oraz witaminę A, B1, B2 i PP. Ma też dużo magnezu, który wspomaga pracę serca i układu nerwowego.
  2. Jest źródłem witaminy C – mała ilość warzywa (200g) pokrywa dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę. Witamina C z kolei pomaga walczyć z osłabieniem odporności i pierwszymi objawami przeziębienia
  3. Cenne źródło kwasu foliowego – brokuł jest świetnym uzupełnieniem diety przy anemii, zwłaszcza u dzieci i kobiet w ciąży.
  4. Wspomaga nasze kości – ma bardzo dużo witaminy K i wapnia, co pomaga wzmocnić kości i świetnie sprawdza się w uzupełnieniu leczenia osteoporozy.
  5. Cenne źródło białka.
  6. Sposób na nowotwór – brokuł zawiera silne antyoksydanty, które mogą uchronić nas przed rakiem prostaty, szyjki macicy, piersi czy żołądka. Warzywo dodatkowo zapobiega powstawaniu wrzodów żołądka.
  7. Korzystnie wpływa na oczy – składniki w nim zawarte neutralizują szkodliwe działanie promieniowania ultrafioletowego.
  8. Zalecany cukrzykom – z uwagi na dużą ilość chromu.
  9. Reguluje ciśnienie krwi.
  10. Wzmacnia potencję – brokuł zmniejsza u mężczyzn ilość żeńskiego hormonu, czyli progesteronu podnosząc tym samym poziom testosteronu.

Zatem suplementy do kosza, brokuł na talerz i  życzymy smacznego!

Opracowanie: Anna Mąka